Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Čtvrtek Květen 12 23:44:00 CEST 2005


Ja mam do jednoho mista sveden slaboproud z celeho baraku (ovsem neni 
vsude). Predstavoval jsem si, ze do x ziloveho kabelu:
a) pustim napajeni na jedny vodice, abych vsechny cidla nemusel napajet 
zvlast
b) na dalsich dvou(jednom) dratu povedu komunikaci, ktera nebude extra 
rychla, ale mela by zvladnout aspon do 20 metru.

Zarizeni se bude adresovat ci pripadne zde bude nejake rizeni kolizi. Nechci 
ke kazdemu procesoru delat nejakou slozitou desku prijimace-vysilace, musi 
to byt pokud mozno jednoduche. Nyni je otazka jak jestli zvolit nejaky 
standard nebo neco vymyslet, rozum rika, pouzit standard.

Jinak cim mene vodicu to bude vyzadovat, tim lepe, uz vim, ze na jednom 
miste by se hodilo napajeni i komunikace po jednom dratu + zem. Nekde jsem 
zapomel a tak zde bude i nejaky bezdrat nebo jeste budu muset sekat. Asi to 
nebude uplne vsude stejne.

Jirka

----- Original Message ----- 
From: "Pavel" <pavel_t@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, May 12, 2005 11:17 PM
Subject: Re: Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace


>>(Nedavno jsem zjistil, ze kazdy motorek v autu - sterace, okna, zrcatko ma 
>>v
>>sobe procesor, tak to pomalu jde i do bydleni)
>
> Ale houby, nedramatizujte to zase. Auta dost znam, mam x-te, soudobe, a
> urcite to neni do te miry, co pisete...

Hm, a jak se tedy zpracovavaji prikazy z CAN Busu??? Okna a zrcatka jsou
dnes bezne rizena prave pomoci CANu. Bosch nedavno predstavil nejake
inteligentni sterace (neni to jen klasicky destovy senzor - napr. u
Octavie zpracovavan pomoci MCU Motorola), nepamatuji si presne co to
bylo ale vim, ze to melo neco spolecneho s krokovym motorem pro pohyb
steracu, zrejme opet rizeni pomoci MCU. Myslim, ze doby kdy bylo v
automobilu procesoru jen stejne jako valcu v motoru uz jsou taky
minulosti, byt nedavnou.

Ale zpatky k tematu: mozna uz to tu zaznelo ale osobne bych se pri
navrhu topologie sbernic trochu inspiroval topologii CANu v automobilech
- nekolik soustav jako vykonova, konfortni pripadne jeste dale
rozdelene, spojene v jednom bode (nejcasteji nekde pred ridicem).

Pavel

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


-- 
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno Antivirovým systémem AVG.
Verze: 7.0.308 / Virová báze: 266.11.8 - datum vydání: 10.5.2005




Další informace o konferenci Hw-list