Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Čtvrtek Květen 12 22:42:10 CEST 2005

On Thu, 12 May 2005, Jirka wrote:

> Muj pristup? Nanejvys _volitelna_ (tedy vypnutelna) a _dilci_
> (autonomni) automatizace, napr. inteligentnejsi rizeni teplovodniho
> kotle, mozna nejaky alarm apod., tot vse.

Moznost prechodu na manualni rizeni je nutnost.

> Ono totiz nejde ani tak o moznou poruchovost (i kdyz taky), jako spis o
> totalni rezignaci na jakekoliv mysleni a pohyb pri ziti v danem dome a o
> svereni se do podruci stroji... Proste pocatek uplne zblbelosti.

Dokud ma clovek plnou kontrolu nad zminenym strojem, nejedna se o podruci.

> Jestlize si tady na tom pritomni trenuji retoriku a predhaneji se v
> odbornych vedomostech, budiz, to muze byt uzitecne. Doufam ale, ze to
> nikdo z nich nedovede do "zdarneho" konce...

Opet, PROC NE? Mnoho projektu se deje po svete, mnohe z nich jsou jiz
uspesne realizovane, dalsi jsou na dobre ceste.

> Vzdycky jsem myslel, ze komunisticke chimery o "zarive budoucnosti, kde
> za nas vse budou delat stroje" vznikly a zanikly v nejakych tech 50.
> letech (dodnes mam schovane nektere platky z te doby, ne ze bych to
> osobne zazil...). Jak vidim, tak to ale ma opravdu hluboke a
> neznicitelne koreny.

Chimery jsou chimerami pouze dokud neuzraje potrebna technologie.

Elektronika uz je docela zrala. A na pozadi dejin se docela slibne zacina
rozvijet nanotechnologie, s bojatymi prisliby novych materialu,
umoznujicich sirokou paletu novych technologii. Mnoho chutnych plodu jiz
nyni zraje na stromech pokroku.

Pockame si. Dockame se.