Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Čtvrtek Květen 12 21:13:53 CEST 2005

Koukam, ze to je pro Vas ironie. Zkuste se prestehovat na venkov, prodat byt
a postavit si malinky baracek.

Predstava skromneho maleho baracku je velmi jednoducha a i je v mezich
kazdeho, kdo normalne bydli v panelaku, ma treba na hypoteku, ... .

Reknete se, ze do baracku date jen rozvod 220V. Pote Vas presvedci, abyste
si tam dali el. zabezpeceni tj. nechat natahat draty slaboproudu (Preci
jenom je to na male vesnici a usitele, ktereho jiz 7x vykradli). Dale
zjisitite, ze i treba jednou Vase deti budou chtit surforat na inetu,
nechall jsem dat tedy husi krky. Pote to mate takto a privezou cisticku -
jak jinak na vesnici, pro tri az pet osob. Zjistite, ze i  ta je nejak
rizena a potrebujete resit likvidaci vody. Septik a vyvezt jednou za cas Vas
vyjde draz. Zacnete tedy resit jak to automatizovat a pripadne i
kontrolovat, neni to zrovna levne. TV rozvod si tam prece nechate udelat,
abyste nemuseli sekat. Na zvonek jsem zapomel, ale do kabelu na zabezpeceni
se vejde. Zjistite, ze z hlediska ekonomickeho domu nejvice tepla utika
okny, je normalni, ze zde date nejake rolety a kdyz je mate, tak je chcete
vyuzit tj. vecir zatemnit a kdo bude chodit po baraku a zatemnovat ? Oproti
nejakemu bydleni v panelaku a v dnesni dobe zjistite, ze ta elektronika je
nezbytna. Pokud budete chtit setrit teplem, zacnete taky ridit topeni. Bylo
by hezke ridit rozsviceni, ale asi ne uplne idealni. Casem proste chcete
vedet, ze kdyz odejte, ze se nekde nesviti, netece voda. Intrekom standardne
funguje tak, ze zarvete a on se nekdo ozve. Telefon s ustrednou po baraku se
zda, ze je nesmyslny, prisel jsem na to, ze kdyz budu chtit obcas pracovat z
domu, tak se nejak musim dovolat. Dojdete k tomu, ze chcete telefon v nejake
mistnustce, kde muzete v klidu pracovat a jeste na chodbe. Jiste mobily
funguji, ale na vesnici, kde je spatny signal to budete muset resit.
Nechcete byt taky moc ruseni a tak doufam, ze ten interkom, tak ze nekde
zarve, kdyz vlze do chodby Vam pri praci snad tolik vadit nebude. Wifi,
treba budete mit stesti a pripojeni na netu jiz bude zavedeno ve vesnici a
nekam se pripojite.

Abych nezapomel, kdyz nyni vyjdu z panelaku, tak ma pred sebou pekarnu a
cerstve pecivo, jak tohle automatizovat na vesnici teda zatim nevim ???
Proste v panelaku mate spoustu automatizace, aniz o tom vite. Dnes se stavi
domy taky jinak a ta elektronika je vsude, proste budete neco potrebovat.
(Nedavno jsem zjistil, ze kazdy motorek v autu - sterace, okna, zrcatko ma v
sobe procesor, tak to pomalu jde i do bydleni)

Jirka