LED kontrolka na 230 AC

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Květen 12 21:41:57 CEST 2005

Dne čtvrtek, 12. května 2005 19:51 "Hfmcons" <hfmcons@seznam.cz> napsal(a):
> Vím, že to tady už někdy šlo, tak pro otrlé. Potřebuji připojit Ledku na
> 230V AC.
> Předpokládám že postačí srážecí kondenzátor a předřadný odpor, případné
> blikání není na závadu. Ví někdo jaký kondenzátor pro cca 10mA? Vzorec i
> odkaz bych uvítal.

ta ledka vam da sbohem behem 20ms. Musi mit antparalelne diodu jinak se
prorazi.

Tenhle vzorec jsem si pocetne-graficky odvodil nekdy v 7 nebo 8 tride:

C=I/(2пfU)

U=(U1^2 - U2^2)^0.5

Pri malem rozdilu vstupniho a vystupniho napeti lze pouzit U=U1.

Predradny odpor se bude hodit, dejte tam tak do kila.

--

                        Jaroslav Lukesh