Domaci automatizace

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Čtvrtek Květen 12 21:32:08 CEST 2005

On Thu, 12 May 2005, [ISO-8859-1] Martin Malý wrote:

> Tyto funkce by vyzadovaly jeste nejake sledovani pohybu osob po byte.
> Jak to zajistit? Svetelne zavory? A jak to zajistit treba v domacnosti
> s malymi detmi, ktere obcas naprosto chaoticky pobihaji po dome?

Kamery bezpecnostniho systemu, detekce pohybujicich se objektu v jejich
zornem poli, a jejich trasovani (napr. odchod osoby z mistnosti, pokud
pohybujici se objekt se prestal pohybovat v miste, kde se pohybujici se
objekty objevuji (aneb jak by takove "zabi oko" chapalo dvere). Slo by to
i naucit samo.

Pokud pocet objektu opoustejicich mistnost se rovna poctu objektu
predtim vstupujicich do mistnosti, zhasni.

Pokud v mistnosti neni detekovan zadny pohyb po dobu delsi nez N minut, a
pocitac si neni naprosto jisty, ze tam nekdo je (napr. maly trasovaci
vysilac vysilajici malym vykonem kazdych 10 sekund svoje seriove cislo,
muze byt napr. napajeny solarnim clankem a pridelany na brylich, nebo
zamontovany do mobilu (ktery by pak dotycny musel mit porad pri sobe, coz
ale nemusi vadit, pokud dany mobil ma Bluetooth a slouzi zaroven jako
jeden z ovladacich terminalu Smart House) a krmeny z jeho baterie),
vynulovat citac osob a pomalu zacit zhasinat. Pokud tam nekdo je, tento
mavne rukou, pocitac zaregistruje osobu, vrati nastaveni do rezimu
obsazene mistnosti, a ulozi do logu vsechna data co ma o danem stavu a o
tom co k nemu vedlo, nebot ztraceni evidence osob v mistnosti je chybovy
stav, jez by se mel odstranit, a k tomu Programator potrebuje vedet to, co
System videl.

A kde je problem?