Domaci automatizace

BuFran BuFran@seznam.cz
Čtvrtek Květen 12 20:45:12 CEST 2005

> Dobry den,

> Samozrejme je mozne aby prijemce pri chybe (CRC, parita) stahnul linku a
> vysilac si po poslednim stop-bitu testnul jestli tam je klidovy stav, ale to
> by prijemce musel vedet, jak bude ta chybna zprava dlouha :)

A co takhle naopak ? Po prijeti OK paketu prijemce stahne linku do
aktivniho stavu, a da tim najevo ze prijal. Tlacitko bude vedet, ze
svetlo prijalo stisk, a nebude se pokouset spoustet. Pokud po
poslednim stopbitu neprijal aktivni stav, pak se paket vysle jednou,
pokud 3x nic, asi je na sbernici porucha (zkrat, vrtak, manzelka) a
nema cenu dal vysilat, paket zahozen.

Pokud je po ceste "bufferovy" opakovac (switch), tak prijme data a
potvrdi, a z nej se pak stane vysilac pro segmenty, kam je treba paket
vyslat. Tim ale plati aktivni stav na lince po poslednim stopbitu smyslu
jako "nekdo prijal a zabyva se mym paketem".

Switch by ovsem vyzadoval trosku "sitovani" a rozdeleni aspon minimalne
na subnety, aby byla sit trosku pruchodnejsi, coz zase nesouhlasi s
neadresovanymi zpravami broadcast typu "producent-konzument" coz by
bylo skoda.

Jestli se mylim, opravte me, tohle jsem chtel uz kdy pouzit (ne na
home automation), ale jeste jsem se k tomu nedostal, zde sosam od Vas
rozum :)

--
    Zdraví a sílu najdeš v sýru
    Sílu Temelínu, najdeš v Hermelínu.