Potenciometry do laboratorniho zdroje

Ivan Kiss Ivan.Kiss@Novohrad.sk
Čtvrtek Květen 12 09:55:18 CEST 2005

DV> a co tak obycajny analogovy merak? naco ten motor preboha? :-)
Nuž na meranie napätia a prúdu lab. zdroja určite nie. :-))

Zmýšľal som sa nad tým v súvislosti s leteckým výškomerom. Používajú
sa klasické budíky s dovoma-troma ručičkami, kde každá ručička
zobrazuje príslúšný rád (desiatky-stovky-...)
Potom sú elektronické prístroje, ktoré majú číslicové zobrazenie, čo
je pre mnohých nevýhoda (zvyk), zato však poskytujú viac funkcíí.
Jedno z riešení je akýsi hybrid.
Preto ten motor. Možno nie motor. Neviem. Pýtam sa.

Ďalšie príklady zrejme sú. Práve preto sa pýtam. Na prvý pohľad to je
zvrátenosť, ale jeden nikdy nevie. :-)

IK