Potenciometry do laboratorniho zdroje

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Středa Květen 11 23:43:50 CEST 2005

Ale houby.
Tady přece nejde o řešení typu "mikrokontrolér za každou cenu", ale o
to, aby zdroj byl řiditelný z počítače.
Ono se fakt hodí mít možnost automaticky proměřit, jak se třeba zařízení
chová při napájení z baterie, včetně poklesu napětí baterie v čase.

Jistě to lze prověřit manuálním nastavováním napětí na zdroji, měřením
několika jiných napětí v zařízení (nejlépe ručičkovým Avometem či
vhodným galvanometrem), poznamenáním hodnot a jejich následným vynesením
na milimetrový papír.
Tradice je prostě tradice. V takovém případě by ovšem bylo vhodné
regulovat napětí zdroje vhodným reostatem.

Já jsem člověk relativně progresivní, takže bych celou tu věc raději
napojil na PC (zdroj, měřené zařízení, několik multimetrů), v HP-VEE si
nakreslil jednoduchý prográmek a šel na pivo. Nebo bych šel dumat nad
tím, co na zařízení vylepšit, zmenšit či zlevnit.

Zdraví PavelK