Domaci automatizace

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Středa Květen 11 17:15:01 CEST 2005

Opravdu je to trochu silene, ale vec to vpodstate resi.

At uz existuje CMS nebo ne, spise nez v nespolehlivosti ridicich bloku vidim
riziko v komunikacni lince. Jedina linka (napr. RS485) protazena objektem je
podle mne nejmene spolehlivy clanek cele soustavy. Muze byt nekde
zkratovana, rozpojena, staci zavada jednoho clenu, aby znemoznil komunikaci
vsem....

Takze komunikacni sit, at uz jakakoliv, by mela byt rozdelena na segmenty.

S pozdravem
Pavel Poucha

From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 11, 2005 4:55 PM
Subject: Re: Domaci automatizace

Uz ked sa riesi centralizacia/decentralizacia, prave teraz som dostal
mail od chlapika, ktory isiel na to uplne z gruntu, a neriesi vobec
ziadnu zbernicu, ale surovo natiahol kabel od kazdeho
vypinaca/ovladaca/krabicky/ziarovky/motora/blbosticky do garaze, kde
chce mat riadenie.

Na prvy pohlad to znie sialene (a uz vidim, ako ma tu Kosta zmetie zo
stola v piatich riadkoch), ale ked sa nad tym clovek trocha zamysli, ma
to nieco do seba.

Len pre inspiraciu.

wek

PS. Decentralizacia sa da riesit aj centralne, t.j. riadiace centrum
nemusi byt monolit.