Domaci automatizace

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Středa Květen 11 12:20:05 CEST 2005

Docela by me zajimalo co to je za stredni barak s 106 vypinaci. Sam uvazuji
o necem na zpusob http://www.central-group.cz/j05-rd-na-pr08.htm, z meho
pohledu to neni zrovna maly dum, v kazdem pripade je to to nejvetsi co
Central group nabizi, ten muj projekt je navic podsklepen a 106 vypinacu
fakt neuziji.

Bez ohledu na velikost a pocet vypinacu si nemyslim, ze je tim nevhodnejsim
jit cestou co vypinac to samostatny nod na sbernici a to z cele rady duvodu.
1. S poctem zarizeni roste pravdepodobnost poruchy
2. Cena
3. Spotreba
4. Logika, jako riklad pouzijme schody, 3 moduly ve trech vypinacich u
schodu a 3ks svetel , bez komunikace schody nerozsvitite a kdyz se neco
pos... Tak mate minimalne 4 mozne zdroje poruch (moduil 1 az 3 nebo sbernice
a schopnost vzajemne komunikace)

Podle meho je tim spravnym resenim vetsi modul pro svetla , ktery umi 8 nebo
vice (16)  vypinacu a tomu odpovidajici pocet svetel. Stejne tak rolety
pripada mi vhodnejsi jit netodou modulu pro rolety atd.
Pokud jde o EZS tak zde to vidim tak, ze musi jit o autonomni system, jednak
je u EZS vyzadovan bezpecnostni atest a pak cidla a komunikacni interface je
lepsi a ucelnejsi koupit profi. Jako vhodne se mi zda pouziti vyrobky firmy
Paradox, ktere umi predavat info o stavu cidel i ve stavu  "not armed".