Domaci automatizace

turby@chips.cz turby@chips.cz
Středa Květen 11 11:06:17 CEST 2005

Zdravim,

 ja myslim, ze jakakoli centralizovana omezeni jsou k nicemu. je treba
 jen definovat parametry "ovladacu". to jak budou jednotlive ovladace
 (komponent) fungovat, na jakem hw budou komponenty postaveny ci v cem
 budou psany ovladace je naprosto irelevantni. jedine co musim vedet
 je co tam poslat aby to udelalo co ma a co mi to pripadne vrati.
 jestli nakonec bude povel ci data preneseny vzduchem ci po drate je
 myslim fuk a je na kazdem at zvoli fizickou vrstvu jakou chce.
 Komunikacni modul muze byt jak samostany hw tak i jen "ovladac" pro
 dany typ kontroleru ktery ma periferii na sobe.

 HW1<->KOM_MODUL_RS232<----->KOM_MODUL_RS232<->HW2
 HW1<->KOM_MODUL_RS433<----->KOM_MODUL_RS433<->HW2
 HW1<->KOM_MODUL_RF433<----->KOM_MODUL_RF433<->HW2
 HW1<->KOM_MODUL_CAN<--------->KOM_MODUL_CAN<->HW2
 atd...

 Podstatou je preci jen vzajemna schopnost komunikace. Nikdo z nas
 netusi, jaky vyrobce za rok zkrachuje a jaky protokol zmizi za dva
 roky na smetisti dejin nebo jaky novy, levny a uzasny se za pul roku
 zjevi.

--
 turby@chips.cz