Domaci automatizace

Martin Záruba swz@volny.cz
Středa Květen 11 09:58:55 CEST 2005

To mohu potvrdit. Treba ve FoxPro jsem nikdy nevidel hlasku o provedeni
"neplatne operace" nikdy jsem si nepremazal program daty a mohu dale
pokracovat. Samozrejme pro program, ktery provadi temer jen vypocty je
nesmysl pouzit interpret, ale treba v pripade prace s daty stejne volate
knihovny, ktere jsou rychle, takze zde se pomalost interpretu stira. Nektere
jazyky (treba zrovna to FoxPro) umi i jakousi castecnou kompilaci do
jakehosi metajazyka, coz program docela zrychli pri zachovani kontrol
preteceni (nebo z principu nemuze nastat).

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 11, 2005 9:33 AM
Subject: Re[2]: Domaci automatizace

Interpretovane jazyky maji naopak z bezpecnostniho hlediska nektere
zajimave vyhody. Napriklad se da udelat "chytra" instrukce move (resp.
jeji interpretovany nebo p-kodovy ekvivalent) ktera hlida, co si do
alokovane pameti davam, jestli to dava smysl a jestli to odpovida
deklarovanemu kontextu (treba ascci retezce nebo fp cisla ve
stanovenem rozsahu apod). Timhle se napriklad daji v programech
odhalit jinak dost protivne chyby s prepisovanim pameti. Podle me je
to pro critical mission aplikace naopak prinos. Samozrejme tim zase o
lecos prichazim, ale takovy uz je zivot.

Ales Prochaska