Domaci automatizace

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Sobota Květen 7 22:54:20 CEST 2005

> 1-Wire neni dobry napad, protoze je prakticky na vetsi vzdalenosti
> nepouzitelny. Sice jeden ucastnik konference zprovoznil cca 20 cidel na
> 200m, a jestli je pritomen, jiste Vam sam rekne, jak se s tim natrapil.
>
> 1-Wire totiz pouziva pro prenos sirku pulsu, ktere se navic lisi jen o par
> mikrosekund, takze je to velmi nachylne napr. na strmost hran. Nakonec to
> dopadne tak, ze abyste zmeril teplotu 1x za 10 minut, musite natahnout
> vedeni s parametry zcela zbytecnymi. Dohani se to pak "aktivnimi pull-up" a
> jinymi osklivostmi.

> [...]

No pouzivame 1-Wire i na vetsi vzdalenosti - napr. sit radove 30cidel
natahana po baraku, cca 300m kabelaze, nejdelsi segment cca 100m (mereni
teploty vrtu TC). Mereni s periodou az cca 3s, spolehlivost silne
vyrazne pres 99%. Ale chce to mit jednak mit dobre udelany budic
sbernice, dobrou implentaci protokolu (casovani) a pripadne nejakou tu
fintu. Ale uznavam ze nekdy je to trosku ducharina, prece jen prenaset
impulsy o delce jednotek us po impedancne neprizpusobene siti techto
rozmeru neni uplne ono. Take posledni dobou inklinujeme spise k
prevodnikum na 485 apod.

Lukas Grepl