Domaci automatizace

Michal Krestan krestan@hw.cz
Středa Květen 11 00:02:39 CEST 2005

----- Original Message -----
From: "Mala Kobyla" <Mala.Kobyla@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, May 06, 2005 3:56 PM
Subject: Re: Domaci automatizace

Tak jestli jsem to pochopil, tak pro CAN jste se rozhodl pro to, ze nemusite
resit problemy prenaseni zprav po siti. Neb to za vas udela CAN a to i s
adresovanim. To ze Microchip dela jen 3 flash cipy s CANem, ze v gme si
koupite jen jeden driver na CAN a to jeste v SMD, to Vas nedesi?

Nedesi, protoze takove veci nenakupuju v gm:-) Budicu se da sehnat hodne i u
nas, viz
Philips, Max, Microchip, etc... MCU s CANem je uz take poradne mnozstvi.
Nejen, ze to
resi problem se sbernici, ale je to reseni, ktere je univerzalni a kdyz si
nekdo vzpomene, ze
tam po me neco prida, tak nemusi resit, jakyzeto multimaster protokol jsem
kdysi vymyslel.

Jako mozek domu chcete dat Palm z bazaru za 1000Kc. Myslite, ze ho za 5 let
sezenete zase?

Ja tam zadny palm nedavam, mam tam LPC2106. Kdyz nebude LPC2106, tak je to
spoustu podobnych
MCU zalozenych na ARM7TDMI s dost podobnym vybavenim.

Nemyslete si, ze se Vam vysmivam, chran buh. Osobne pred Vami smekam protoze
jste to uz realizoval. Ale jsou to otazky, ktere me osobne desi. Kdy
uprostred kruuuute zimy budete schanet novy stary Palm a protoze ho
nesezenete budete u stareho olejoveho radiatoru upravovat kod pro ABC za
1000Kc z bazaru a po tydnu si teprve budete moci zapnout svetlo a zacit
topit. Nemate strach, spi se Vam dobre? Mne ne a to jsem jeste nezacal ani
kopat zaklady.

Dokazete nekdo rici technologie, na kterych vybudovat domaci automatizaci,
aby to byla za 15 let snadno opravitelne?

Snadno opravitelne za 15let neni nic, ale za tu dobu to treba cele vyhodite,
protoze uz bude uplne nova technoligie,
ktera bude levnejsi nez oprava te stare a bude toho umet urcite o dost vic.
Zatim se me spi dobre, ale je pravda, ze
v pocatcich ladeni (hlavne firmware) bylo par zajimavych noci, kdy se treba
z nicehoz nic rozsvitil cely barak:-) To
vsak uz se nastesti nestava a vse chodi, jak ma. Kazdy vyvoj potrebuje
nejakou dobu na testovani a doladeni.

        Michal