VGA tester

Martin Tomasek mtd@centrum.cz
Pátek Květen 6 16:44:38 CEST 2005

On Fri, May 06, 2005 at 03:41:24PM +0200, MK wrote:
> Vo co vlastne v takovem testeru go:
> Mam krystalovy oscilator, z ktere synchronnim citacem dostanu pulz

zda se mi to slozite, tech citacu tam je nejak moc (6, jestli scitam
dobre). Staci prece mit jen jeden vertikalni a jeden horizontalni
citac a sync a dalsi generovat z nich (bude se tam proste akorat
porovnavat na vic hodnot, ktere budou definovat zacatky a konce obrazu,
zatemneni a pulsu). vtip je v tom, ze nula vertikalniho citace
nastane az po dobehu v synchra a navratu paprsku do leveho horniho rohu.

kdyz dobehne h citac do konce, vynuluje se a pricte se jednicka k v
citaci. stejne i pro v citac. logika je imho zcela trivialni. jedina vec, ktera to dela o kousek slozitejsi je generovani pixel clock, ktere to budou cele ridit.

hodnota na obrazovce se pak odpocita ze stavu h a v citace (testovaci
obrazce, dokud tam nejsou kruznice a podobne vylomeniny jsou obdelnikove
a tudiz se da ta funkce rozumne minimalizovat).

btw, alternativa je proste vzit nejakou svga kartu a z toho mcu
nastavovat po isa rozhrani registry a pamet karty, to je za par hodin
ubastlene a naprogramovane... vga totiz funguje dost podobne, co jsem tu
napsal s tim rozdilem, ze umi do bodu na obrazovne kopirovat hodnoty ze svoji vnitrni pameti :-)

--
Martin Tomasek, mtd@centrum.cz
BOFH excuse #43: