Domaci automatizace

Dusan Dolezal dolezal@zoner.com
Pátek Květen 6 14:10:07 CEST 2005

To zalezi na tom, co vsechno to ovlada a jak jsou jednotlive "periferie"
inteligentni. Treba u toho topeni bude zrejme nejaka jednotka, ktera ovlada
ventil, a da se to udelat tak, ze ma sama zadane nejake limity, a prikaz
"zatopit na -20°C" (softwarova chyba hlavni jednotky) bude proste ignorovat.
Takze v krajnim pripade vam houpne teplota na nejaky limit (treba 10° nebo
25°), a kdyz se pak vratite z dovolene, bude to sice neprijemne, ale ne zase
takova tragedie. Furt lepsi, nez kdyby barak zmrzl uplne. A taky moznost
zadat teplotu lokalne bez ohledu na hlavni jednotku je myslim rozumne (pokud
klekne, tak ji vypnu a teplotu proste nastavim lokalne).

Samozrejme se do toho zapojit kde co, ale udelat si vypinace tak, ze jejich
zmena posle pouze prikaz hlavni jednotce, ktera pak svetla ovlada, je
samozrejme zhovadilost. Uprimne receno mi pripada celkem nesmyslne je vubec
do nejake automatizace zapojovat, osobne bych to videl tak na to topeni,
mozna nejaky alarm, a maximalne jeste tak dalkove spusteni pocitace a
grabnuti nejakeho TV poradu (kdyz chci neco videt a nejsem zrovna doma - u
nas jsou to typicky vecernicky a nasledne slzave udoli pri jejich
prosvihnuti... :-). Suma sumarum kdyz klekne centralni jednotka, tak topeni
zustane na nejakem poslednim nastaveni, alarm chvili nebude fungovat, a
decka si budou muset pustit nejakou nahradni pohadku... :-DD. A kdyz vypnou
elektrinu uplne, tak jsem na tom tak jako tak blede, protoze mam
elektrokotel. Ale myslim ze vsechny dnesni inteligentni kotle jsou bez
elektriky nahrane, i kdyz jsou treba na drevo.

Dusan Dolezal