VGA tester

Martin Tomasek mtd@centrum.cz
Pátek Květen 6 10:56:01 CEST 2005

On Fri, May 06, 2005 at 10:16:33AM +0200, MK wrote:
> Ma to vsak jeden problem :-))))
> Jak chces rozumnym zpusobem volit jednotlive frekvence ???
>
> 31,5 ... 117 kHz je 172 kroku po 0.5kHz
> 60..160 Hz je zase 100 kroku po 1Hz.
>
> Nedovedu si nejak predstavit, jak to chces pohodlne a pritom rychle ovladat
> ???

jestli jde o ovladani uzivatelem (nesledoval jsem tenhle thread moc),
tak jednak se to da resit podobne jako u hloupe grafarny -- tj. volil by
se pixel clock a jedno ze 4 standardnich rozliseni, tj. VGA, SVGA, XGA
nebo SXGA a pripadne i polarita synchro pulsu -- ale s vetsinou si
dnesni monitory poradi bez problemu.

druha moznost je vzit tabulky standardnich rozliseni vcetne parametru
casovani -- napr. modelines pro Xserver. ty obsahuji jak rekvence, tak
sirky pulsu. normalne jich je asi 100, tj.
obsluha by akorat volila jedno ze zhruba 100 cisel rezimu. v pripade
omezeni frekvence na nekterem synchru se pocet rezimu redukuje. pricemz tedy
vim, ze existuji monitory, co se do techhle rezimu nevejdou, ale ty jsem
za celou dobu videl asi 3, takze lze myslim zanedbat. nejjednodussi
volba modeline je pres rozliseni a limit na hsync a limit na vsync.
(takze neni potreba volit pixel clock).

treti moznost je, ze, pokud si tedy vzpominam dobre, soucasne monitory
umi pres DPMS rozhrani rict i informace o svych schopnostech, tj. o
parametrech casovani a synchronizace, ktere jsou schopne zvladnout.
takze pak by prislusna krabicka akorat vycetla z monitoru tabulku jeho
schopnosti a obsluha akorat bude prepinat nekolik moznych rezimu. (ale
tohle by chtelo overit, jestli to DPMS opravdu umi).

--
Martin Tomasek, mtd@centrum.cz
BOFH excuse #345: