Proklety alternator do Felicie - nebo nemehlo pred autem?

Honza jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Květen 5 16:44:02 CEST 2005


Zajimave, mel jsem rozebrany pred casem alternator od Peugeota ( BOSCH) 
a diody jsou zalisovane do medeneho " pulprstence"
Ze by Skoda setrila? ( vzpomenme hlinikove rozvody 230 V hojne pouzivane 
hojne za totace)
( byla prerusena jedna z diod  - projevovalo se to neprijemnym bzikanim 
v autoradiu pri bezicim motoru - nahrazena v nouzi KY719 - vse OK)
- jo vsim jsem si dobre , ze jsou tam diody s katodou  a  i  s anodou na 
pouzdru....?
Honza

radek kasal napsal(a):

>Prohříval jsem co to jen šlo, pájecí kapalinu na hliník také použil. Na
>pohled pájené místo vypadá dobře ale co s tím udělají níže uvedené
>reakce netuším. Ještě jste zapomněl na měknutí cínu v důsledku ohřívání
>procházejícím proudem a na rozpad cínu v důsledku mrazů.  
> Na výrobu to skutečně bude asi dost levné a není to Made in China. 
>
>Pokud má někdo jinou zkušenost jak diodu elektricky propojit, tak se rád
>poučím.
>
>Radek 
>
>  
>
>>-----Original Message-----
>>From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
>>    
>>
>On
>  
>
>>Behalf Of Jirka
>>Sent: Wednesday, May 04, 2005 10:51 PM
>>To: HW-news
>>Subject: Re: Proklety alternator do Felicie - nebo nemehlo pred autem?
>>
>>radek kasal napsal(a):
>>
>>    
>>
>>>nevedla, byla to ta co jsem ji dával novou. Proměřováním jsem
>>>      
>>>
>zjistil,
>  
>
>>>že dioda je v pořádku a závada je v kontaktu mezi diodou a chladičem
>>>      
>>>
>do
>  
>
>>>kterého je zalisovaná. Chladič je z hliníku a dioda v něm dobře drží
>>>      
>>>
>ale
>  
>
>>>kontakt špatný. V případě měření pomocí testeru diod špatný kontakt
>>>měření neovlivnil. To se potvora tvářila jako v pořádku.
>>>      
>>>
>>No jo, no, hlinik a jeho oxidace. Takovy elox je taky oxid a jeho
>>izolacni schopnosti jsou povestne. Kdyz vemete ten svincik, ve kterem
>>    
>>
>se
>  
>
>>tam ten hlinik provozuje (takova slana voda je jen zaklad a v
>>mikroskopickych sterbinach se krasne drzi), nebudou na nem jen
>>    
>>
>oxidy....
>  
>
>>Navic tam mohl vznikat i v klidu galvanicky clanek (material pouzdra
>>diody versus ten Al chladic), myslim i jen diky rozdilu elchem.
>>potencialu, natoz diky zapojeni v el. obvodu. Takze dalsi
>>oxidace/koroze. Urcite je to ale vyrobne hrozne levne...
>>
>>    
>>
>>> Nenapadlo mne nic lepšího než připájet na hliníkový chladič kus
>>>měděného drátu a ten druhým koncem připájet na pouzdro diody.
>>>      
>>>
>Uvidíme co
>  
>
>>>to udělá časem, snad to bude dobré.
>>>      
>>>
>>Nebude, pajeni na hliniku je jeden velkej bes (i co se trvanlivosti
>>tyce) a zvlaste v autoprostredi (chveni, agresivni prostredi). I kdyz
>>    
>>
>se
>  
>
>>Vam to spis nahodou podari opravdu prohrat a odstranit pomoci vhodneho
>>pajeciho prostredku na hlinik (pozor, opet velmi agresivni!) tu
>>povrchovou vrstvu, aby pajka vubec prilnula, tak to nevydrzi.
>>
>>--
>>Jirka
>>_______________________________________________
>>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>Hw-list@list.hw.cz
>>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>    
>>
>
>
>_______________________________________________
>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>Hw-list@list.hw.cz
>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>  
>




Další informace o konferenci Hw-list