Domaci automatizace

Martin Tomasek mtd@centrum.cz
Čtvrtek Květen 5 15:02:04 CEST 2005

On Thu, May 05, 2005 at 02:11:09PM +0200, Jozef Racek wrote:
> Ak to ma byt 485-ka tak urcite nerozbijat pary ! jeden par napajanie,
> druhy par data ! 485-ka je definovana ako vedenie
> s impedanciou vedenia ( co nie je ba odpor zakoncenia, ale aj odpor
> vodicov a ich vzalomna kapacitA )
> Z hladiska elektrickeho je to diferencialny signal, ktory nema ZIADEN
> vztah k napajaniu a v principe
> na prenos dat NIE je potrebny ani prenos zeme.

pokud tam je 7x176 a napaji se to po dratech, co vedou vedle tech
datovych linek, neni to pravda. proudy tecou po napajeni i zemi, takze
je z hlediska tech 2 vedeni vicemene jedno, jak se to propoji. akorat ze
pokud se ty draty zapoji do paru jak rikate, je to vic zarusene. pokud
by tam nebylo napajeni a byla tam opticka izolace, souhlasil bych s
vami.

me osobne je celkem jedno, jak si ty draty kdo zapoji, akorat jak tak
ctu ty reakce, mam zjevne odlisne zkusenosti. :-)

On Thu, May 05, 2005 at 02:14:01PM +0200, Lukas Grepl wrote:
> .. A jeste pridavaji na konec te sbernice jakejsi
> zbytecnej odpor...

do cca 1200baudu a pro kratke vzdalenosti je terminator nadbytecny a je
levnejsi ho tam nedavat. ;-)

btw, kdyz mate tak rad terminatory, mate doufam spravne impedancne
prizpusobeny napajeci par vodicu?

On Thu, May 05, 2005 at 02:25:59PM +0200, Danhard wrote:
> To jste vazne vymyslel hlavou ??? :o))))

ano, vlastni hlavou. a jak jsem pozdeji objevim, nejsem sam, kdo tohle
zapojeni pouziva.

--
Martin Tomasek, mtd@centrum.cz
BOFH excuse #350: