Proklety alternator do Felicie - nebo nemehlo pred autem?
Jirka
zaloha@volny.cz
Středa Květen 4 22:50:49 CEST 2005
radek kasal napsal(a):
> nevedla, byla to ta co jsem ji dával novou. Proměřováním jsem zjistil,
> že dioda je v pořádku a závada je v kontaktu mezi diodou a chladičem do
> kterého je zalisovaná. Chladič je z hliníku a dioda v něm dobře drží ale
> kontakt špatný. V případě měření pomocí testeru diod špatný kontakt
> měření neovlivnil. To se potvora tvářila jako v pořádku.
No jo, no, hlinik a jeho oxidace. Takovy elox je taky oxid a jeho
izolacni schopnosti jsou povestne. Kdyz vemete ten svincik, ve kterem se
tam ten hlinik provozuje (takova slana voda je jen zaklad a v
mikroskopickych sterbinach se krasne drzi), nebudou na nem jen oxidy....
Navic tam mohl vznikat i v klidu galvanicky clanek (material pouzdra
diody versus ten Al chladic), myslim i jen diky rozdilu elchem.
potencialu, natoz diky zapojeni v el. obvodu. Takze dalsi
oxidace/koroze. Urcite je to ale vyrobne hrozne levne...
> Nenapadlo mne nic lepšího než připájet na hliníkový chladič kus
> měděného drátu a ten druhým koncem připájet na pouzdro diody. Uvidíme co
> to udělá časem, snad to bude dobré.
Nebude, pajeni na hliniku je jeden velkej bes (i co se trvanlivosti
tyce) a zvlaste v autoprostredi (chveni, agresivni prostredi). I kdyz se
Vam to spis nahodou podari opravdu prohrat a odstranit pomoci vhodneho
pajeciho prostredku na hlinik (pozor, opet velmi agresivni!) tu
povrchovou vrstvu, aby pajka vubec prilnula, tak to nevydrzi.
--
Jirka
Další informace o konferenci Hw-list