Osciloskop k PC

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Květen 3 09:50:30 CEST 2005

Nejprve byste si to měl vyzkoušet. Pak byste věděl o čem tu mluvíme. Bohužel
pravda je taková, že pokud se digitálem připojíte na neznámý signál velmi
často ukazuje něco, co tam není - tedy zcela jiný průběh než je tam ve
skutečnosti. Pokud víte co máte naměřit nastavením ovládacích prvků snadno
dosáhnete toho, že osciloskop ukazuje co má.
Pokud to nevíte snadno se Vám stane, že uvěříte nesmyslu který přístroj
ukazuje. Já se vždy nejprve na signál podívám analogem (BM566) a pokud
potřebuji - např. pro dokumentaci nebo chci využít digitální kouzla použiju
digitální kartu (ETC).
Samozřejmě nemluvím o přístrojích s velmi vysokou vzorkovací frekvencí - tam
patrně můžeme dosáhnout podobných vlastností jako u analogu. Takový přístroj
jsem neměl možnost si osahat takže o něm mluvit nemohu.

	Martin.

-----Original Message-----
From: radek kasal [mailto:radekkasal@seznam.cz]
Sent: Tuesday, May 03, 2005 9:27 AM
To: HW-news
Subject: Re: Osciloskop k PC

Jirko, díky za pokus o odpověd a souhlasím s tim analogovým světem.
 > Proc? Jak to jen rict.....treba proto, ze ten realny elektronicky svet
> je proste vzdy analogovy, se vsemi svymi

 Ja si nemyslim, že digitalizovaný signál nemůže odpovídat reálnému
analogovému průběhu. Spíše jsem toho názoru že vše je ve zpracování a honbě
za maximálníma hodnotama. U analogového osciloskopu funguje přirozená
filtrace a výběr toho co je dominantní-převažující. Jednorázový signál jenž
se nějak dostal k měřenému periodickému prostě na analogu nevidim, na
digitalu bohužel ano a ještě má platnost 100%. To se dá vhodnym SW
zpracovánim odstínit. Horší to je již s jednotkovým impulsem, bud ho digital
nechytne a nebo jeho šířku pěkně roztáhne podle vzorkování. S tim již se SW
dělá cokoliv hůře. U digitalizovaného zobrazení se také ztrácí informace v
zastoupení zobrazovaé složky signálu (doře viditelný čara, tlustá čára,
rozmazaná čára ). Ale i přes to všechno jsem přesvědčen že digitál může
udělat hodně práce a být kvalitní.