RTOS

Milan milger@pobox.sk
Úterý Květen 3 07:19:58 CEST 2005

Zaujimavy dotaz.
Ja myslim ze ma, i ked to zavisi od zlozitosti aplikacie. V pohode pouzivam
RTOS + 8b. x51.
Su zadania, ktore su bez niecoho takeho neskutocne zlozite. Napr. som
niekedy potreboval citat data z 2 UARTov a na zaklade dekodovaneho obsahu
/celkom zloziteho, moc kombinacii/ ich preposielat do dalsich 3 UARTov. Taky
maly router. Dekoder sa nedal jednoducho napisat v preruseni /procesor
riesil este aj nieco casovo dolezitejsie./ Ale ked som pouzil RTOS a spustil
2 ulohy na dekodovanie, bola to hracka. A pri tom mi RTOS zobral iba jeden
systemovy timer.

Ak by som charakterizoval vyhody :
1/ Zjednodusenie prace programatora /OS poskytuje nieco navyse napr.
definovane cakania, odovzdanie procesoru pri cakani na udalost .../
2/ Vacsia prehladnost zdrojoveho kodu
3/ Vyhodne hlavne pre aplikacie ktore riesia viac casovo nekritickych
/takych aby sa dal OS povazovat za beziaci v realnom case/  udalosti

Nevyhody:
1/ RTOS berie cast vykonu procesora, nejaku pamat, timer, rastie kod...
2/ Rastu naroky na myslenie programatora /bezi viac uloh treba davat pozor
na zdielania, reentrantne volania.../

Asi by sa dala pouzit paralela s PC napr. MSDOS ver. LINUX i ked netreba
zabudat na co su male jednocipove procesory urcene.
Pravda je ale taka ze ked si na to clovek zvykne, tak to pouziva vsade
/napr. aj na obycajne blikanie ledky/.

Milan