AVRstudio a miniICE (JTAGICE)

MK info@mcu.cz
Pondělí Květen 2 12:25:45 CEST 2005

Dnes rano mi jeden zakaznik poslal meil s informaci o nefunkcnosti AVR
miniICE.
Po chvilce jsme miniICE umravnily, ale stejne mi zustal brouk v hlave
a dalsi tri hodiny tu tyram  komunikaci ruznych verzi AVRStudia s miniICE
i originalnim AVR JTAGICE od Atmelu.

Zjistil jsem zajimavou "features" teto komunikace, respektive s neuprosnou
pravidelnosti dochazi pri nasilnem preruseni komunikace k jejimu "zamrznuti"
:-(((

Ve verzich  AVRstudia 4.11-401 a  4.11-406:
pokud spustim AVRstudio a nasledne zapnu napajeni miniICE, nebo
je postup opacny (zapnuti miniICE a nasledne spusteni AVRstudia)
probehne "Connect" v poradku. Pokud vsak pri spustenem AVRstudiu
odpojima napajeni miniICE, pripadne jen vyvolam HW reset miniICE
jiz se mi nepodari navazani komunikace pomoci "Connect".
Pomuze bud ukonceni a znovuspusteni AVRstudia pri HW resetu miniICE,
nebo pokus o navazani komunikace pri pripojenem miniICE, ale
zvolenem cilovem zarizeni STK500

Ve verzich: 3.56, 4.06-223, 4.07-240, 4.08-310, 4.09-338 a  4.10-356
se projevuje tato "features" take. Jen neni nutne ukoncovat AVRstudio
a restartovat miniICE, ale staci po tom co se objevi okno programatoru
vstoupit na zalozku "Board"  a komunikace se obnovi. Po uzavreni okna
programatoru je jiz pri dalsim pokusu o navazani komunikace vse v poradku

Naprosto stejne se chova i originalni JTAGICE od Atmelu.

Testoval jsem na dvou pocitacich pod WinXP/SP2 jak s klasickym
COMportem, tak i s redukci USB-COM. Nejdrive jsem mel podezreni
na "snifer", ktery mam poveseny na COM portu, ale bohuzel se toto
podezreni nepotvrdilo. AVRstudio se chovalo naprosto shodne i po jeho
odinstalovani. :-(((

S pozdravem
MK