Impulzna<->frekvencna charakteristika, FFT, stuff...

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Neděle Květen 1 22:55:50 CEST 2005

uplne prakticky si to prave neviem celkom predstavit.
Ide o analogovy FIR filter, ktory ma 10 rovnakych koeficientov =0.1 a
oneskorenie medzi vetvami 2.5ns. Z toho vyjde frekvencna charakteristika
centrovana na 400MHz so sirkou pasma +/-40MHz. Vstupom tohoto filtra
budu impulzy tvaru cos^2 (alebo gauss) so sirkou cca. 1ns. Ucelom filtra
je potom z jedneho vstupneho pulzu vyrobit vlacik 10-tich pulzov, na
ktore sa uz vie zavesit dalsia elektronika a urobit potrebne meranie.
Problem je, ze nemam dostatocne rychly zdroj signalu, ktory by vedel tak
kratky pulz vygenerovat a teda zmerat impulznu odozvu. Frekvencnu
charakteristiku viem zmerat lahko.
P-SPICE bloky s prenosovou funkciou definovanou S parametrami
nepodporuje a MicroCap systematicky nekonverguje. Takze musim pouzit
nejaky vlastny matematicky nastroj aby som to vedel vypocitat.

Zo signalov a sustav som si pozrel ze:
Pokial sa robi FFT nad mnozinou vzoriek (napr. 127), tak dostanem 127
hodnot frekvencneho spektra. Berie sa z toho len prvych 64 hodnot
(myslim ze druha polovica vysledku potom doplna informaciu o faze).
Neviem to ale interpretovat na absolutne cisla...
Zdroj
http://www.analog.com/processors/resources/technicalLibrary/manuals/training/materials/pdf/dsp_book_Ch14.pdf
strana 263...
balu