Začínám s PIC

matejicek@cmail.cz matejicek@cmail.cz
Středa Březen 30 23:04:13 CEST 2005

Tato diskuze byla pro mě přínosná hlavně tím, že jsem se ujistil o mé
 správné volbě při výběru typu jednočipu. Ne, že bych byl přesvědčený
 o tom, že je PIC nejlepší. Já jsem jenom šťastný, že jsem se neobrátil
 na tuto konferenci o radu. Naštěstí jsem si určil priority. Chtěl jsem
 součástku hlavně velmi rozšířenou, kterou zná hodně lidí a kterou bez
problému seženu kdykoliv budu potřebovat. A jak už jsem tady psal,
rozhodla hlavně firma Asix. Nejdřív jejich WWW stránky a potom
jednoduchý kurz. Myslím, že ten mně ušetřil mnoho času. Stejný princip
 mě také donutil k napsání mého dotazu na této konferenci. Chtěl jsem
zjistit co nejvíce zdrojů, které by mě inspirovaly, jak to dělají zkušenější.
 Bohužel jsem čas spíš ztratil. Poctivě jsem totiž přečetl všechny reakce.
 No a to chvíli trvalo. K mým dotazům se však vyjadřovala pouze hrstka
 diskutujících. Těm velice děkuji. Ostatním bych raději poradil, aby si
založili jiné téma a dohadovali se mezi sebou. Neodpustím si přece jenom
 svůj názor. Když už tady bylo přirovnávání k autům, tak ho použiji. Na
 práci si raději pořídím nějaké obyčejné auto s perfektním a rychlým
servisem někde poblíž než super sporťáka, s kterým si nebude nikdo
vědět rady. Stejně musím jezdit jen devadesát.
 A PIC mně zatím ve všem vyhovuje. Nechci vyvíjet nějaké super
rozsáhlé aplikace, ale jednoduché a průhledné věci. A jsem přesvědčený,
 že na to jsou jednočipy určené. Mě až překvapilo, co všechno už je
 integrováno v součástce za 30 nebo 60Kč. Při těchto cenách raději
 použiji víc čipů s jednoduchým a průhledným softwarem, který budu
schopný upravit i za delší čas bez dlouhého studování toho, co jsem tím
 chtěl říct, než abych se chlubil, co ten můj nadupaný brouk všechno
 zvládne. Myslím, že na to mně bude PIC vyhovovat. A pokud ne,
ohlédnu se po jiném. Já na něm netrvám, ale zatím se mně líbí.
Jenom vás skromně žádám. Vyjadřujte se tématu. Já jsem tu poprvé
 a už dost zklamaný. Proč mám číst tolik dohadů o otázce, která mě
nezajímá.
A už jen poslední poznámka. Dosud jsem byl rád, že se pohybuji mezi
Techniky. Téměř vždy jsem se setkal se solidními, slušnými a
ochotnými lidmi. Poslední takovou pozitivní zkušenost jsem zažil
u již několikrát zmiňované firmy. Při dotazu na způsob zaplacení
objednaného programátoru za 2000Kč jsem dostal odpověď, kterou
jsem už dlouho neslyšel: „V balíčku bude přiložená faktura. Přeci si
 věříme.“ Tato konference ale na mě působí dost skličujícím dojmem.
Ikdyž tento můj příspěvek dokazuje, že člověk snadno podlehne touze
všechny přesvědčit o své pravdě. Slibuji, že pokud se do této konference
 ještě někdy vložím, už jenom s příspěvkem k věci (tedy myslím k
věci technického rázu).
S pozdravem „Jednočipům (a zvláště PICům)  zdar.    Matějíček

-----
Připojte se přes RazDva a vyberte si jednu z nových cen v Bonus Clubu. Více na http://club.razdva.cz.