Re: Začínám s PIC

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Středa Březen 30 16:37:56 CEST 2005

>Fajn, a co jsi tim vlastne chtel rict - ze vsichni jsou tupci, protoze si
>nenavrhli
>vlastni CPU?? Jirko ted uz nejsi ani vtipny. Dovolim si pouze dodat, ze
jsem
>sice
>nenavrhoval vlastni CPU (jen jsem se podilel na navrhu jednoho PLC), ale
>delal jsem jiste s vice ruznymi CPU a MCU nez vetsina pritomnych vcetne
>Tebe.
>
>Takze klidne muzes byt i Drson Krasomile

Je mym nazorem, ze pokud neco kritizuji, mel bych o tom alespon neco vedet a
jelikoz zde zaznelo par nazoru na tema architektury PIC, dovolil jsem si
pridat vlastni. Neosobuji si zadne pravo mit absolutni pravdu a nekdy ji
nemusim mit vubec a nejsem ani nekdo, kdo by trval na svem, kdyz je
presvecen argumenty, ze tomu tak neni.

Ale musim to snad psat pod kazdy svuj prispevek, aby se misto do mych
argumentu nekdo neobouval do mne a podsouval mi neco, co jsem nenapsal
?Rozhodne si nemyslim, ze je meritkem tuposti to, kdo co kdy uz delal ci
nikoli, ale ma to jiste vliv na jeho zkusenosti. Stacilo napsat, ze si
myslis, ze po letech pouzivani MCU dokazes poznat navrh dobre a spatne
architektury i bez vlastniho navrhu CPU. Dalo by se o tom diskutovat.
Nicmene uz tady o vlastnim CPU rec sla a ty jsi mel co rict, takze nerikej,
ze jsi vlastnim CPU totalne nedotcen.

Pises o lepeni vykalu, ale proc ? Ty PIC nefunguji ? Selhavaji casteji nez
jine MCU ? Jsou nepouzitelne ? Maji tak spatne periferie ? Tak co ti tak
vadi ? Zakaznikovi fakt jde o funkci a tvoje pohodli ci nepohodli je mu
ukradene, stejne jako to, jakym zpusobem dela vyrobce MCU ruzne typy na
jednom jadre, kdyz od tebe kupuje konkretni produkt.

Proste kdysi vznikly PIC a nastal jejich boom. No a misto aby vyrobce
vsechno zahodil a ztratil vsechno co vybudoval na trhu, proste udelal to, ze
jim neco pridal i pres to, ze se na pocatku az s tak velkym nafukovanim
zrejme nepocitalo. Predstav si, ze ty PIC prestanou delat, aby podle tebe
nelepili vykaly. Prijdou o trh, protoze misto aby vsichni presli na jejich
fungl novou architekturu, budou koukat co je dalsiho za moznosti i jinde, ne
na jejich nejnovejsi a nejlepsi vyrobek. Takze si ho nechali a novou vec
(dsPIC) udelali jako dalsi paralelne s PIC. Ale tohle fakt musim vysvetlovat
tobe, aby ses tady s temi svymi slepenymi vykaly obchodne neztrapnoval ?

--
Jiri Bezstarosti