OT: Smysluplne vyuziti idle casu

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pondělí Březen 28 13:24:58 CEST 2005

On Mon, 28 Mar 2005, Jirka wrote:

> Jo, hezky... Vzdycky ale u jakekoli akce tohoto typu (sdileni PC)
> premyslim, nakolik je to skutecne ryze vedecka a ferova zalezitost a
> nakolik v tom muze byt namocena jakakoliv aktivita typu spyware,
> pocinaje pubertalnim jedincem, co si chce jen neco dokazat, pres
> nejruznejsi tajne sluzby az po vice ci mene organizovany zlocin. Vzdyt
> technicky je to tak snadne....a kde je nejaka zaruka?

a) Pokud jsem majitelem dat o ktera by mely potencielni zajem tajne
sluzby, mel bych je mit na dobre fyzicky zabezpecenem stroji oddelenem od
site vzduchovou mezerou.

b) Publikovane mnozstvi incidentu zpusobenych softwarem pro grid
computing, at je to folding nebo SETI nebo cokoliv dalsiho (a je jich
hodne), je mnohem nizsi, a to i v prepoctu na instalaci, nez mnozstvi
incidentu zpusobenych dirou ve woknech nebo v Utlouku nebo v Exploderu.
Presto je lide porad pouzivaji. (Oops.)

c) Lide z organizovaneho zlocinu maji mozky, a je jim tedy jasne, ze nema
cenu si delat vrasky s exploitovanim grid computing software, kdyz mnohem
lepsich vysledku se da dosahnout "obycejnym" cervem. Viz b).

> Mozna bez problemu pouzitelne pro nekoho, kdo ma PC skutecne pouze na
> hrani - kolik ale takovych je?

Nic neni bez problemu. V pripade grid computing ale za problem povazuji
spise konstantni vyssi zahrivani zdroje a procesoru. I kdyz, na druhou
stranu, nejsem si jist, zda je to z hlediska zivotnosti horsi, nez
cyklicke zahrivani-ochlazovani pri nekonstantni zatezi. (Vi to zde nekdo?)

Predpokladam, ze zatimco tento problem je diskutabilni dnes, rovnovaha se
posune v neprospech tepelnych cyklu, jakmile EU prosadi bezolovnate,
krehke, snadno praskajici slitiny; redukce tepelnych cyklu pak zpusobi
korespondujici redukci mechanickeho namahani pajenych spoju chipsetu,
ktere se tudiz nebudou tak casto rozpadat. Elektromigracni jevy
zpusobujici snizeni zivotnosti CPU je pak mozno omezit mirnym
podtaktovanim procesoru.