mikrofony

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky@linde-mh.cz
Sobota Březen 26 14:16:03 CET 2005

Zpravidla se dává více dynamických mikrofonů, které se smíchají na malém mixu. Limiter dynamiky by měl být podmínkou. Máte snazší situaci pokud chcete jenom nahrávat - nemusíte bojovat s vazbou. Mikrofony s kulovou charakteristikou (vestavěné v diktafonech) seberou příliš hluku z místnosti (šoupání židlí, pokašlávání, listování v papírech...).
Jinak doporučuji obrátit se na nejbližší ozvučovací firmu, většinou jsou vybaveni a poradí. My toho využíváme zpravidla na veletrhu - každé výstaviště je na to připraveno.
Klopové mikrofony jsou dost zrádná záležitost (viz "Nacked Gun"). Mně se stalo kdysi v mládí, že jsme pořádali tradiční přespolní běh v Brně a já jako konferenciér jsem vítal doběhnuvší závodníky v cíli, maje na klopě právě tu věc (myslel jsem, že to bude akčnější). Můj komentář a rozhovory byly aparaturou jemně rozprašovány do prostoru Pisáreckého stadionu mezi přihlížející. No a doběhl můj kamarád a na mojí otázku po pocitech v cíli mně chytil kolem ramen (opřel se) a do mikrofonu jehož si nevšiml mi zařval: " Ty ču..ku jdi si to zkusit a nebudeš se tak blbě ptát !!!". No - bylo to akční.

Kručinský