Fotocesta - problem - skvrny

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Sobota Březen 26 08:03:13 CET 2005

1) vhodna koncentrace vyvojky - 25 pecicek se mi zda docela dost, mam
odzkousenou polevkovou lzici, ale nepocital jsem to. Kazdopadne optimalni
cas je kolem 1 minuty,nez se to smyje. Behem procesu po tom jezdim
steteckem, jinak se z nekterych mist neodplavi - mozna pricina
2) po vyvojce pri oplachu to jeste setru -vetsinou rukou pod vodou, jinak
tam zustavaji zbytky fotorezistu a ten zase prischne. Bez toho  mi to fleky
delalo.
3) leptam v peroxidu+HCl, koncentrace neni kriticka, odhademna 1/2 litru
vody 1/2 dcl kyseliny a trochu (mene) 30% peroxidu. Pokud nestaci, tak se
neco doleje. Horsi je vyssi koncentrace, produkuje docela humus vypary...
Pokud se lepta v chloridu medi dolu, tak by fleky mohly byt zpusobeny
bublinami.
4) smyti je nejlepsi koncentrovanejsim louhem, nesmrdi a jde dolu i bez
osvetleni.
5) otisky prstu moc nevadi (je to videt,ale smyje se to taky) - louh/vyvojka
to odmasti.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Tomáš Skočdopole
Sent: Friday, March 25, 2005 11:54 PM
To: HW-news
Subject: Fotocesta - problem - skvrny

Zdravim!
Uz po nekolikate se mi stalo, ze i kdyz se cela deska vyleptala v pohode, na
par mistech se udelalo par skvrn nebo fleku. Jako by na tom miste byla
nejaka odolnejsi med proti leptani, nebo jak bych to popsal...
Nebo nemuze se stat, ze jsem pred osvitem na ten fotocitlivy lak nechtene
sahnul a zamastil ho a ve vyvojce se z toho mista ten lak spatne odplavil?

Jinak pouzivam ty stare sklo-laminatove desky s fotocitlivou vrstvou. Svitim
12,5 minut ze vzdalenosti cca 50cm  dvema rtutovymi vybojkami. predloha
vytistena laserovkou na pauzaku + vyvolana v acetonu.
Vyvolavam v louhu - 25 tech malejch pecicek na litr vody. Vodu davam
studenou primo z kohoutku. Desku polozim na dno (strana s lakem nahore).  A
parkrat s ni zamelu po dne. Pak ji oplachnu vodou a podivam se jestli je
motiv videt, popripade to jeste jednou ponorim do vyvojky. Leptam v
chloridu, rozehratej tak na 35stupnu...

Mam zkusit dat agresivnejsi vyvojku?
Jo a poradte mi prosim cim bych mohl ocistit fotoclivou vrstvu po odstrizeni
a odjehleni? Myslite ze lih tomu neublizi?

Kdyztak muzu poslat foto jedne zkazene desky, pokud chcete.

Jeste jednu otazku: ma cenu zkusit pouzit neco agresivnejsiho nez je
chlorid? Chtel bych vyzkouset leptani v peroxidu. Mohl by mi nekdo prosim
poslat nejaky vyzkouseny koncentrace toho peroxidu?

Predem dik za rady.