Neexistujici porty u 89C2051

Martin Záruba swz@volny.cz
Pátek Březen 25 13:05:55 CET 2005

Na anl, orl a xrl s pametovou promenou jsem fakt uplne zapomnel.
Cpl a crl ale jde podle me jen s A nebo s bitem ale ne s pametovou
promennou.
2 bity v PSW jsem uz take jednou pouzil.
Tcon Scon me nikdy nenapadlo, ale je to dobry napad.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 25, 2005 11:31 AM
Subject: Re: Neexistujici porty u 89C2051

Martin Záruba wrote:
> Dik za napady.
> Bez B si to dovedu predstavit, i kdyz tam mam take div, ale push, pop to
> resi, ale bez A moc ne. add, anl, orl, movc, cpl jde jen s A. Jediny
zpusob
> jak neco porovnat a skocit bez A je cjne registr,prima_data,..... a cjne
> @registr,prima_data,.... Pro porovnani promenne me napada jedine toto:
> mov    Rx,#promenna
> cjne    @Rx,#data,kam
>
> ale jak nahradit add a/nebo addc me nenapada.

add a addc sa samozrejme nahradit neda, to som pisal; proste ak to
aplikacia vyzaduje tak smola. movc sa niekedy mozno da obist.
anl a orl (aj xrl a tym padom aj cpl) ide aj bez akumulatora; to je
casty omyl u zacinajucich '51 resp. u tych co na ne presli z inych
inteloidno/motorolovito/picoidnych procesorov a jednocipov vsetko
presuvat do a z akumulatora.
S tym pouzitim A ako vseobecnej bitovo adresovanej premennej som to
mozno prehnal do extremu, ale preco sa obmedzovat na konvencne
programovanie? :-P

Ozaj a viete ze v PSW mate 2 bity vseobecne pouzitelne?

wek