WS680 - nevydrzel a rozebral podruhe

Jan Dostál dr.sny@tiscali.cz
Čtvrtek Březen 24 15:56:19 CET 2005

Tak jsem nakonec nevydrzel a meteostanici koupil. Hodnotim ji vcelku
kladne, ale dispej se mi opravdu nelibi, to mi nikdo nevymluvi. Ma velmi
maly pozorovaci uhel a porad je videt prosvitani neaktivnich segmentu.
Idealni pozorovani je v lehkem priseri, z cca 1,5 m, lehce shora.
Funkcne je ale dobra, trosku mi vadi to preblikavani teploty a vlhkosti,
ale sam jsem to pouzival u meteostanice vlastní vyroby kvuli usetreni
zobrazovacich jednotek. Presnost asi odpovida udajum.
Chtel jsem cidlo dat do sve "minibudky" pro mereni venkovni teploty (kde
mam i další cidlo), ale samozrejme nastal problem s komunikaci (budka je
plechova). Tak jsem tak pro zajimavost cidlo otevrel, abych videl, jak
je udelana antena a vůbec vysilac. Na fotce
http://home.tiscali.cz/ok2ila/wt260/TX.jpg je videt, ze antena je na
plosnaku - ten ramecek vpravo nahore - a jednim koncem je spojena se
zemi. Tak jsem zkusil jednoduse pripojit na zem tenky kablik delky cca
30 cm, ktery couha z budky ven. Provedeni je jednoduche - staci ho dat
pod minus pol baterky. Meteostanice ted cte cidlo na cca 20 m pres 3 zdi
a 2 dvere. Pro ilustraci 2 fotky one budky:
http://home.tiscali.cz/ok2ila/wt260/Budka1.jpg
http://home.tiscali.cz/ok2ila/wt260/Budka2.jpg

Je otazka jak ten vysilac funguje, teoreticky by mohla trochu stoupnout
spotreba. Takova protivaha asi trochu "antenu" rozladuje, ale asi to
nebude hrat roli.

Honza