mirne OT // Re: PIC preklad / ruska foneticka klavesnice pro wokna

hwkonfera hwkonfera@seznam.cz
Čtvrtek Březen 24 13:03:24 CET 2005

Netreba, Radku, kvuli par znakum azbuky hned sahat po Linuxu :), pro wokna
existuje nekolik verzi ruznych "ruskych fonetickych klavesnic". Pro konverzi
z ceske je zde program "ruska foneticka klavesnice" od jakehosi ceskeho
programatora, ale neni free. Ja pouzivam zarucene free dll od Pavla
Gorodjanskeho ( http://ourworld.compuserve.com/homepages/PaulGor/ ), kde je
ke stazeni balicek kbdnt_y
http://ourworld.compuserve.com/homepages/PaulGor/kbdnt_y.zip , ktery
obsahuje jednu dll, jenz nahrazuje nativni kbdru.kbd a dva soubory
registru - jeden pro instalaci a jeden pro odinstalaci. Ale ani uzivatele
95kovych jader nemuseji tesknit :)
S klavesnici jsem velmi spokojen, na tech par znaku, ktere nemaji v zapadnim
kodovani foneticky jednoznaky ekvivalent si clovek rychle zvykne. Ona ani
ceska nemuze byt kvuli "ja" "ju" "šč" atp. plne foneticka.

Protoze na ruskych strankach je opravdu mnoho inspirace, kterou nelze
dohledat jinak nez pres google.ru a azbuku, snad mi bude odpusteno, ze jsem
zde toto mirne OT uvedl :)

Preji hezky den,
Simon Cihelnik

> Ta ruská oblast je skutečně velice prospěšná. Najde se tam kde co a mnohdy
najdete odkazy ze španělských i anglických stránek do Ruska nebo Číny.
> Jak používáte tu ruskou klávesnici? Strašně se mi pletou písmenka,
potřeboval bych něco, co by psalo rusky znak po zmačknutí českého.