Vyrobce DPS

Snail Instruments snail@iol.cz
Středa Březen 23 10:11:37 CET 2005

>Prave proto, ze muj cas neni zcela bezcenny, tak si malou oboustrannou
>desku s par prokovy udelam doma za jedno odpoledne - je to rychlejsi a
>levnejsi nez si ji nekde objednavat, nemyslite?
>
>Nejedna se mi o domaci vyrobu padesati desek s tremi sty prokovy na
>kazde - pokud to z toho mailu nebylo jasne, tak se omlouvam.

Pokorne priznavavam, ze jsem cestou 'vlastnich prokovu' taky prosel. Na
vyleceni mi uplne stacila jedna deska se zhruba padesati prokovy. Kdyz
potom nekde zapomenete zapojet soucastku shora a deska chvili jde, chvili
nejde, podle toho jak je prohnuta, to na optimismu moc neprida.

Nekolikaletou praxi jsem dospel k temto variantam:

Desky jednostranne, pripadne s dratovymi propojkami, klasicka montaz.
Propojky je dobre sjednotit na delky v nasobcich 2.54mm, dratky se pak daji
ohybat na plastovem pripravku z Lanskrouna. Propojek by nemelo byt pres
10(+-)kusu na desce, ale to zalezi od mnoha faktoru. Obecne se vkladaji hur
nezli odpory.

Desky oboustranne neprokovene, kde jsou pruchody na nozickach soucastek,
klasicka montaz. Strana soucastek nema pajeci plosky u vsech vyvodu, ale
jenom tam, kde je vyvod pajeny i shora. Je to pracnejsi pri navrhu, ale
usetri se hledani nezapajene soucastky na vrchni strane. K pruchodum skrz
desku se nepouzivaji radialni elektrolyty a podobne soucastky, ktere nelze
shora zapajet.

Desky jednostranne, SMD montaz. Propojky zde mohou byt dratove z druhe
strany nebo odpory 0R. U dratku pozor na umisteni pajeci plosky pod pouzdry
IO (SOIC ci QFP), svetlost techto soucastek je miziva, pajeni propojky se
pak musi opilovat.

A konecne desky oboustranne prokovene, montaz libovolna. Zejmena na vetsi
projekty, kde neni mozne uspet s predchozi variantou.

Takze kdyz jste psal prokovenou desku, predstavil jsem si posledni pripad.

J. Hanzal