[OT]: svetonazor (bylo: Zahranicni platba pod 200Kc)

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Březen 22 16:16:19 CET 2005

Thomas Shaddack napsal(a):

> Ono pravicactvi a trh bez privlastku a zurivy kapitalismus taky nejsou
> nejaka extra vyhra. Kdyz se vsechno meni ve vlastnictvi, vcetne nehmotnych
> statku - zvuku, slov, tvaru a barev, dokonce i pachy dnes mohou byt
> trademarkovane, kdyz krajina ma takovou hodnotu za kolik penez se do ni da
> zapichat billboardu, kdyz se samotna kultura pouziva jako prostredek
> dopravy komercnich zprav ke koncovym uzivatelum a k vychove nove generace
> spotrebitelu[1], kdyz se z hranolku za dolar padesat k farmarum co ty
> brambory vypestovali dostanou s bidou dva centy[2], kdyz jsou lide zmeneni
> [...]

http://www.zivel.cz/article.php?id=339 atakdale ruzne po netu - to jste
pravdepodobne Vy, ze...

Tak nejak nevim. Povazuju se za dostatecne antiglobalistickeho,
antimonopolniho atd., nicmene vychazejiciho nikoliv z levicactvi a
"technologii", nybrz z viry (nespecifikuju bliz), rekneme "poctiveho
prvorepublikoveho podnikani", tvorivosti, nespotrebnosti, postoji k
majetku na urovni dobreho hospodare atd., proste konzervativec v
(doufam) pozitivnim slova smyslu. Mate jiste v leccems pravdu, ale Vase
zavery jsou casto skutecne silene, mnohdy si navic v nejruznejsich
vecech protirecite. Nejhorsi na vsem je to, ze polopravdy (za ktere se
da znacna cast Vasich vyroku povazovat) mohou byt vubec nejskodlivejsi,
prinejmensim proto, ze vypadaji nekdy i na druhy ci treti pohled
pravdive a hledaji se proti nim velmi spatne argumenty... Zda se, ze
napr. vubec neuznavate dusevni praci a vlastnictvi jejich vysledku,
resp. jeji promenu za penize (ci cokoliv jineho hmotneho, za co se holt
na tomto hmotnem svete zije a zit bude...). Na rozdil od Vas jsem naplno
zazil komunismus a vsechny levicove projevy, mi predci zase zazili onu
fungujici prvni republiku (deda "proletar", puvodne valcir na Kladne
pochazejici z 11 deti se tehdy naprosto ferove a vlastnimi silami
vypracoval do slusne stredni tridy). Takze ja _skutecne nemam co resit_
(snad v extremu - a nadsazce (?) - pouze pomoci SA-58, AK-47 apod.).

Mel jsem podobne zamereneho spoluzaka (i kdyz vice v tom
"technologickem" nez politickem smyslu), malem diky sve
"svobodomyslnosti" (ja bych to tedy jako svobodomyslny clovek nazval
jinak, no ale...) neudelal statnice na VS, dodnes se "protlouka" pro me
zahadnym zpusobem.

No nic, kazdy mame pravo na svuj nazor. Ja jen dodavam, ze Vas povazuju
za extrem stejne jako to, co Vy sam (a castecne i ja) odsuzujete a
doufam, ze spolecnost neskonci ani na jedne z techto "cest".

--
Jirka