CHem - OT

michal lukac michal.lukac@fstroj.utc.sk
Úterý Březen 22 10:34:42 CET 2005

Takze najlepsie to skoncit ked to zacne farebniet? aby to nebolo tak
jedovate.......

Jak se meni barva behem reakce. Hneda-modra-zluta-rezave
hneda-purpurova-zelena.

Zelena by odpovidala vycerpani chromanovych iontu a jejich kompletni
redukci na ionty chromite, jez jsou povestne jedovate zelene. Modrou
nevysvetlim (modre jsou Cr2+ ionty, chromnate, ale ty se vyskytuji velmi
vzacne, a v tehle posloupnosti je to UPLNE mimo.)