Osvitka UV - vyuziti tepla od vybojek

Tomáš Skočdopole hoppik@seznam.cz
Pátek Březen 18 13:54:24 CET 2005

Ja bych se nebal pouzit rtutove vybojky - to teplo co od nich jde se da i
vyuzit!
Muj osvecovaci most ma nad dvema vybojkama plech, kterej docela dost topi.
Leptam ve "sklenenym kutchanu" - koupil jsem ho za 120kc
Pred tim nez jdu svitit, tak naleju do te misy chlorid a polozim to na ten
plech. Zapnu vybojky, aby se rozehraly a mezitim si du pripravit vyvojku a
desticky.
Pak kdyz to nasvitim a vyvolam, mam chlorid krasne ohraty a leptani trva cca
7minut...
Kdybyste nekdo chtel, mam dobrej figl, jak urychlit leptani.
Je to takova michacka v leptacim roztoku. Princip je jednoduchy.
Driv jsem jeste leptal v takovem malem kybliku - prumer cca 20cm.
Na dno polozite zeleznou tycku, zhruba velikost fixy... - zelezna trubicka
musi mit nejakou ochranu - vrstvu barvy, nebo potazena nejakou gumou.
Ja jsem ji prostrcil buzirkou a konce zatavil...
Tu tycku polozite na dno kybliku.
Ted to chce nejake magnety, ale kamarad si vzal M15 srouby a namotal na ne
obyc, drat...
Ty magnety jsou celkem 4 a rozmisti se po 90 stupnich kolem kybliku.
No a ted staci jen ubastlit vecicku, ktera bude postupne budit civky.
Ty civky budou s tou tyckou tocit a michat chlorid :o)
Ja myslim ze to je pekna vychytavka