Prizpusobeni analogoveho signalu

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Středa Březen 16 16:05:32 CET 2005

To by se sice kompenzovalo, ale musel by obema prechody teci stejny proud, a
tim by nedoslo k jeho zmenseni, jak chtel puvodne tazatel. Lepe tam zapojit
prvni tranzistor bazi, a na jeho emitor zapojit emitor druheho. Vystup z
kolektoru pak pres treti tranzistor muze tvorit vystup celeho obvodu, z nej
se vezme zpetna vazba, aby to cele melo napetove zeileni 1.

Nejlepe je oba vstupni tranzistory vytvorit monoliticky na spolecne
kremikove desticce, aby se Ube kompenzocvaly co nejpresneji.

No a to cele pak muzeme zapouzdrit a nazvat treba operacni zesilovac :-)

Takze treba LM324 na to bude stacit, ale stejne je hezke, kdyz se takhle
uvahami dojde k necemu, co uz existuje, clocvek pak veci pekne porozumi.

S pozdravem
Pavel Poucha

From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, March 16, 2005 1:41 PM
Subject: Re: Re: Prizpusobeni analogoveho signalu

Neda se ten emitorovy sledovac jednoduse tepelne kompenzovat? Napr. pomoci
diody (nebo stejneho tranzistoru s tim ze se vyuzije prechod b-e)?

Vystup z delice --> emitor jednoho tranzistoru --> jeho baze se spoji s bazi
druheho, ktery je zapojeny jako emitorovy sledovac.

Kolektor prvniho tranzistoru visi ve vzduchu, cili je tranzistor funguje
jako dioda. Predpokladam, ze zmena teploty zpusobi zmenu napeti Ube, ale
jelikoz bude na obou tranzistorech priblizne stejna (budou ze stejne serie),
tak vystup z emitoru druheho tranzistoru = vystup z odporoveho delice.

Uvazuju spravne?

P.K.