Pouzitie FLASH v jednocipe ako datova pamat; was: Prosim kritiku

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Březen 16 09:56:24 CET 2005

Pavel wrote:

> Prave. Ale treba ZiLOG to udava jako minimalni ale typ. a max. neudava.

Tak som si spravil taky viac-menej nahodny prehlad v datasheetoch a
zistil som pomerne velky rozptyl co sa tyka samotneho udaja a aj formy
jeho prezentacie:

ADuC84x:
Endurance is qualified to 100,000 cycles as per JEDEC Std.22 method A117
and measured at –40 °C,+25 °C,and +85 °C.Typical endurance at 25 °C is
700,000 cycles.
Tak tomuto hovorim slusny datasheet. Mimochodom, v dalsom je tomuto
venovana cela kapitola.

AT89S52:
Endurance: 1000 Write/Erase Cycles
Dost prekvapive, Atmel roby Flashky uz veky... Ale naozaj s nimi nejaky
problem moze byt, napr. k DataFlash tusim endurance ani neuvadzaju...

AT89C51RD2/ED2:
100k Write Cycles
Ten rozdiel moze byt sposobeny napr. tym, ze RD2/ED2 pochadza z dielne
Temicu, ktory bol Atmelom zhltnuty, takze moze byt vyrabany inou
technologiou prip. aj v inej ciparni.
Ani jeden z tychto dvoch Atmelovskych datasheetov neuvadza, ci ide o
min. alebo typ. - takze predpokladam to druhe. Smutne.
Mimochodom, Atmely neuvadzaju ani data retention a ked ano (u RD2),
jedna sa o 10 rokov (bez uvedenia normy, teploty apod). Bezny standard
je dnes vsak 100 rokov pri izbovej teplote.

ATMega128:
Endurance: 10,000 Write/Erase Cycles
Humm... Ale v texte sa uz objavilo "endurance of at least 10000
write/erase cycles".

DS89C450
Write/Erase Endurance tENDURE MIN 20,000 cycles

P89C51RD2, P89C66x
10,000 minimum erase/program cycles for each byte.
10-year minimum data retention.

P89V51RD2
NEND [1] endurance 10,000 cycles JEDEC Standard A117
[1] This parameter is measured only for initial qualification and after
a design or process change that could affect this parameter.

P89LPC932A1
100,000 typical erase/program cycles for each byte.
10 year minimum data retention.

Philips LPC210x
nenasiel som...

TI MSP430
pozrel som viac datasheetov, ale zrejme pocet cyklov dosledne taja...

TI MSC1210
Flash Memory Endurance MIN 100,000   TYP 1,000,000 cycles
Flash Memory Data Retention MIN 100 years
Ten rozdielny pristup je znova asi dany "firmou vo firme" - MSC1210 je
Burr-Brown...

> To by mohlo reps. melo :-), ja mel na mysli obecny pripad pouziti. A napr.

Ale ved taky ("obecny pripad") neexistuje.
Kazdy sa musi posudit individualne.
Napr. tych spominanych 10x za sekundu je skor obmedzenie na rychlost,
kedze sa zapisuje viac byte naraz; na druhej strane sa nezapisuje
permanentne, ale cca. 1-10% casu (aj tak to vsak nie je na beznu "EE"
technologiu).
Tu vsak skor islo o vacsiu pamat, ktora naozaj v niektorych jednocipoch
je k dispozicii, moze byt relativne lacna, da s nou v aplikacii lahko
narabat a castokrat moze byt adekvatnym riesenim.

 > a nebojte se, propagace bude :-)

Ja sa nielenze nebojim, ja sa priamo tesim!
:-)))

wek