Mala vydrz dalkoveho ovladani VW

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Březen 15 12:01:41 CET 2005

Dne úterý, 15. března 2005 11:19 Tomáš Hamouz napsal(a):
> Je to ciste moje domnenka, ale castecne podlozena - baterie ktere se u
> nas prodavaji jako nove jsou ve skutecnosti stazene z prodeje v
> kulturnejsich zemich, prohnane opet balici linkou a poslane k prodeji
> opicim ktere vcera slezly ze stromu.

Je to trosku jinak. Uz pri vyrobe se vyrobky rozclenuji do nekolika kategorii.
Pokud je to americky vyrobek, tak tu nejvyssi si nechavaji doma. pokud je to
evropsky, tak ten nejvyssi zustava v zapadnich zemich ES. A ty nizsi
kategorie jsou pak pro ruzne oblasti. My jsme v te druhe, asie a afrika ve
treti. Baterky co lze koupit tady i v kamennych obchodech, jsou urceny pro
treti kategorii, nebot to sem vozi asiati, navic jim dlouho smrdi na sklade.
Uz mnohem lepe jsou na tom baterky z cinskych detskych hracek, kde hracka
stoji 20-30Kc a jsou v ni 3 baterky a jeste treba i ledky, nebot nepochazi z
globalizacnich techtlemechtlu. Ponekud lepe jsou na tom vyrobky pimo od
distributoru (nebot ti maji "dvojku"), ale źase ta cena.

Jestli to mate blizko k hranicim, tak treba v rakousku se dobre nakupuje
zelenina (1/2-1/3 ceny u nas), baterky a takove vyjdou trosku draz nez u nas,
ale pojedou dyl a pod. Nekdy si udelejte vylet, treba do Laa a muzete se tam
vykoupat v jejich superbazenu (ja tam nebyl, ale videl jsem fotky).

Co se tyce cinskych vyrobku, tak zapadni dovozci tam maji sve agenty, kteri
jim delaji quality assurance pred odeslanim nakladu. To ceske firmy nemaji
(neb prece nebudou tam v takove krasne cizine platit tak draheho zamestnance
kdyz sef firmy si to nemuze dovolit - ano, presne tato zavist je ten duvod),
tak proto jsou tu vice smejdy. Az sefove firem si nahrabu tolik, ze parset
tisic mesicne bude pro ne prehlednutelna drobnost, pak se to zmeni.

> Duvody proc si to myslim

tak si to nemyslete, proste to tak je.

>  - kdesi jsem narazil ze to je bezna praxe (prebalovani proslych
>  baterii)
>  - kdyz jsem si koupil naprosto stejne baterky (jednalo se o AA
>  alkalicke, ale na veci to nic nemeni) u nas a ve Svycarsku, tak ty
>  mrchy ze Svycarska vydrzely asi 3x tolik. Vyzouseno u vice sad,
>  nebyla to nahoda.

nebyla :(

--

                        Jaroslav Lukesh