indikace odberu zarizeni 6V

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Březen 15 09:20:26 CET 2005

pec> Aha, tohle bude nedorozumeni. Ja reagoval na navrh dat k tomu
pec> ampermetr... /tim samozrejme nemyslim, ze to je nesmysl, pouze se mi to
pec> nehodi k tomuhle ucelu/.

Ok.

pec> Konec koncu, v podobne nabijecce jsem k tomuto ucelu nasel 1xR a
pec> 1x LED. Viz muj drivejsi prispevek. Jenze ten rezistor /asi 10R/
pec> nebyl zapojeny jako rekneme bocnik, ale "zkratoval" vystup + a -
pec> privodu k baterii. Mozna jsem to spatne "reverzingeneeroval"

LEDka s bocnikem moc vhodna neni, v podstate indikuje ze proud dosahl
nejake nastavene hodnoty. Pokud bude vetsi, potece vsechno navic pres
LEDku, ktera to nejspis nevydrzi (predpokladam ze se bavime o
nabijecce s vystupnim proudem radove stovky mA). V okamziku rozsviceni
ledky je uz na bocniku minimalne 1,5V, takze bude pekne topit.

Vyzkousejte co jsme posilal, je to 1 dioda usmernovaci, 2 odpory, 1
universalni tranzistor a 1 LEDka. Celkove naklady v maloobchode do
10Kč.

Tomas