Anteny na digitalni vysilani TV

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pondělí Březen 14 17:13:47 CET 2005

> To by fakt stacilo na celym uzemi republiky jeden kanal na
> vsecky programy? Nebo to ma nejake omezeni, ze dejme tomu po
> 100 kilometrech uz by ten vzajemny posun dvou signalu (mistni
> vs. vzdaleny vysilac) byl moc velky... ?

Tak tohle nevim presne, ale v nejakem poradu jsem videl obrazek s mnozinou
radove deseti vysilacu s ruzne velkymi vzajemne se prekryvajicimi "kolecky",
ktere pokryvaly dane uzemi. Vzhledem k tomu, ze napriklad vzdalenosti 50km
(coz je tak bezny dosah DVB vysilacu) odpovida zhruba 160us a modulacni
symbol trva 894us, je to pri rozdilne intenzite signalu stale v pohode.

> A jak beha ta "zpetna vazba od divaku" - to jako kazdy
> prijimac ma v sobe i vysilac?

Ne v ETSI normach je definovan prenos tech zpetnych informaci po kdejakych
prenosovych technologiich (od GPRS, prez TCP/IP, ISDN, ATM atd. atd.). Cili
smer k divakovi jede v DVB multiplexu, smer od divaka jinou cestou.

Jakub Serych