Membrana kondezatoroveho mirofonu

Jan Matějka matejka@cat.cz
Neděle Březen 13 09:40:43 CET 2005

> A jeste by me zajimalo, ty dudirky v te pevne elektrode jsou
> zkrz nebo jsou to jen rezonancni dutinky nebo jsou nektere
> skrz a nektere rezonancni? Je ta kapsle po sesroubovani skoro
> vzduchotesna (nesmi byt uplne kvuli vyrovnavani
> tlaku) nebo ma zezadu nejaky vetsi otvor?

Dírky v elektrodě jsou skz. Prostor v mikrofonu je uzavřen. Pod provrtanou
elektrodou je asi 5mm prostoru. Jedná se o kapsli s kulovou směrovou
charakteristikou. Pro ledvinu nebo osmičku bych čekal otvory v zadní části.

> Jak jsem totiz zjistil pomerne rozsahlym patranim po netu,
> napnuti folie neni az tak kriticke. Tim, ze je tak blizko
> pevne elektrode, tak jeji akusticke vlastnosti ovlivnuje
> vetsi mirou nez vlastni napnuti prave ta tenka vrstvicka
> vzduchu a geometrie direk v pevne elektrode.

Taky jsem si to tak představoval. Rozhodně je třeba aby ta membrána mela co
nejmensi hmotnost aby se co nejméne uplatnovala. Nejlépe, aby taky měla
vlastní rezonanční kmitočet mimo akustické pásmo.

Jan Matejka