Prosim kritiku

Prichy prichy@volny.cz
Sobota Březen 12 22:45:18 CET 2005

Pavel napsal(a):

>Take bych to resil MCU s integrovanym ADC a EEPROM (i kdyz v mem pripade
>by to nebyl navrhovany AVR). LCD bych, kdyz je zde dost pinu, zapojil
>8bitove a ne 4, je to pohodlnejsi a rychlejsi. A proc mate R/W natvrdo
>na GND? Sice to funguje ale kdyz mate tolik pinu volnych...

MCU mate budu muset nakousnout ty AVRka :-) (napriste)
EEPROM- mam 8kB, je to nutne, kdyz napr. pojedu na dovolenou a 14 dni
nestahnu data, to asi nema zadny bezny MCU
LCD - overena rutinka, mel jsem to na bastl desce....ale s tim R/W mate
pravdu, da se pak usetrit nejaky cas v programu

>Mozna pokud
>pozadujete i cas, by nebylo od veci zamyslet se nad zalohovanym RTC obvodem.

Mam tu jeden RTC na starym MB, zatim mi to bylo lito vypacit a navic
dalsi obvod, spis premyslim o bateriove zaloze.
Zaatim jsem se neshnel o tom, jak na to..

>Pokud jde o system referencnich napeti, proc neni TL431 pomoci odporu
>nastavena na 5V a nasledny OZ pouzit pouze jako sledovac, podle me by to
>bylo mene nachylne k "chytani bordelu", dale bych 2.44V nedelal dalsi
>TL431 ale jen delicem z odporu. Ale je vubec nutne vystup z cidla hnat
>pres OZ? Podle katalogoveho listu je vystup 0.2 - 4.8V pro cely rozsah
>mereni a vystupni proud 100uA, toto by mel ADC bez problemu pobrat,
>pripadne bych to opet resil pouze OZ jako sledovacem. Dala by se tim
>konstukce zjednodusit a tim i snizit nachylnost na ruseni.

ad1) mate pravdu, puvodne jsem to tak mel, pak se mi zdalo, ze mi to lze
(nastavovani pres teletext s hodinovym zpozdenim
a navim 30km od mista mereni nic moc)

ad2) OZ na vystupu z cidla je nutny, nebot me zajimaji jen hodnoty atm.
tlaku u nas, tj. velmi slabe spektrum a navic
(diky tomu, ze konstrukce utrpela i ze strany ekonomicke :-( ) jsem
pouzil suplikovy ADC 8-bit, takze jsem musel odecist a zesilit.

Moc dekuji za nazory, chybama se clovek uci :-)

Prichy