Palubna siet v aute

tsvach@volny.cz tsvach@volny.cz
Pátek Březen 11 11:28:04 CET 2005


Tady bude problem s klidovym proudem, ktery by pri vypnutem
zapalovani nemel byt vetsi jak 100 - 200uA.  Dalsi otazka a to je
bezpecnost je jak se bude elektronika chovat pri prepeti. U beznych
modulu se po zmereni prepeti palubni site (vice jak 16V) vse vypne
procesor ceka na pokles napeti. Protoze jde o LAMPY bude muset
elektronika fungovat s podstatne vyssim napetim (sucha baterka a
vyssi otacky alternatoru). Dalsi vec je jak modul chcete budit. S
zive kommunikace na palubni siti ( CAN Bus - K-Bus), nebo z klemy
KL15 - Radio?.

Nabehly motor a otacky jdou cist z CAN;K-Busu, delta napeti nebude
dobra kvuli zmenam napeti palubni site (zapnut-vypnut motor topeni,
sterace, prepinani reflektoru, pripadne vlastni HIFI 2x2kW bez
kapacitoru s cervenym a modrym svetlem). Urcite osetreni napetovych
skoku da praci. Dale pozor, nektere procesory dokazou skutecne
poradne rusit radio. Musite mit osetreny vstupy modulu proti
elektrostatice, coz je minimum 4kV vybijene z 330pF kondiku. Dela
se to vetsim kondesatorem (10-50nF) proti zemi.     > spravit
komparator povedzme na 13,8V a pokial je napatie
> vyssie, tak to
> prehlasim za nastartovane.

A co s vybitou baterii v zime po startovani?

Mate na pul ruku co delat. 


Hugo KOTTAS


> No ano, ale prave tu elektroniku tam chcem dat preto, aby to
> nebolo na
> vodicovi, ale na MCU. Teda moja idea je tak, ze zmeriam napatie
> palubnej
> siete od spinaneho +, potmo pockam povedzme 5s (doba na
> nastartovanie) a
> zmeriam znovu, pokial bude napatie o cca 1,5V vyssie, usudim,
> ze nabehol
> alternator a teda je nastartovane. Pokial nie, tak budem
> cyklovat odmer
> dokial sa neodpoji spinane +, popripade nesplni napatova
> podmienka.
> Dvolezite je tiez, aby sa pri zmene na dialkove svetla
> osvetlenie preplo,
> teda musim mat aj vstup od dialok, ktory bude odpajat
> stretavacky. Riesim
> Vsak len problem toho, ci mam merat vzdy tie dve napatia, alebo
> staci
> spravit komparator povedzme na 13,8V a pokial je napatie
> vyssie, tak to
> prehlasim za nastartovane.
> 
> S pozdravom  Ondrej Pribula
> 
> 
> ----- Original Message -----
> From: "Jan Kral" <kral@fortech.cz>
> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Friday, March 11, 2005 9:50 AM
> Subject: RE: Palubna siet v aute
> 
> 
> Proste uz pokus o nastartovani + casova prodleva od skonceni
> startovani,
> malokdo se pokusi nastartovat a aniz by motor naskocil necha
> zapnuty klicek.
> Takze to, ze motor nenaskoci by si mel vyresit ridic.
> 
> JK
> 
> 
> >
> > On Fri, 11 Mar 2005, Ondřej Kozumplík wrote:
> >
> > > A s tim rozsvecovanim svetel - neni lepsi to pripojit na
> > klicek nez na
> > > kontrolku mazani ? Tim by byly veskere starosti se
> > > zapinanim svetel
> >
> > Jak se ale na klicku pozna ze se podarilo nastartovat ?
> > Predpokladam
> > ze puvodnim zamerem bylo nezatezovat baterii svetly pri
> > startu ..
> >
> > > vyreseny a nemuselo by se to tahat od  kontrolek,
> > > rozdelovacu,
> > > kladivek, optickych snimacu vacek apod ;-) :-D
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> __________ Informacia od NOD32 1.987 (20050128) __________
> 
> Tato sprava bola preverena antivirusovym systemom NOD32.
> http://www.eset.sk
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


-- 
Levnější internet v pracovní dny již od 18:00 hod.
Surfujte s VOLNÝ!
http://mimospicku.volny.cz




Další informace o konferenci Hw-list