Palubna siet v aute

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Pátek Březen 11 07:19:09 CET 2005

Ty civky byly nejake zelezoprachove toroidy z GM, myslim 150uH/0.5A, velky C
2x1G/25V, maly C 470u/25V. Ta predstabilizace je asi dobry napad. Mozna je
zbytecne to
filtrovat 2x, mel jsem totiz problem s obcasnym padanim, tak jsem pridaval a
pak jsem nasel chybu v programu ... :-) Nejake spicky se v siti asi
vyskytuji, ale to by mel
pobrat ten LC filtr, v krajnim pripade transil a pojistka. Jde spis o to
pripojit to na rozumne misto, nejlepe primo na baterku pres rele (to jsem
ale nemel) nebo k radiu, to ma vetsinou kvalitni privod (to jsem take
nemel), proste jsem to pripojil rovnou na spinani zapalovani (asi nejhorsi
moznost, ale chodilo to, pri dobre baterce i behem startovani). Asi jsem tam
meljeste za pojistkou paralelne diodu v zamernem smeru, hlavne k redukci
vlastni blbosti pri zapojovani :-)))
Tolik moje zkusenosti, byla to hracka tak jsem to moc neresil, ale navzdory
tomu se to osvedcilo ve 2 autech - Felicia benzin - mereni teplot, Laguna
TD - teploty+turbo... .

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Ondrej Pribula
Sent: Thursday, March 10, 2005 11:36 PM
To: HW-news
Subject: Re: Palubna siet v aute

No ved prave o to mi ide, snazim sa sprevadzkovat  automaticke zapnutie
svetiel po nastartovani ;-} Kedze od toho chcem aj dajake parametre, tak tam
budem mat MCU. Uvazujem o tom, ze tam dam podobne
poistku-transil-diodu-LCclanok a potom 7805. S bezpecnostou jazdy ani nicim
podobnym to snad mat spolocne nic nebude ;-}}. Ibaze niekto tu kedysi pisal,
ze by to zariadenie malo vydrzat napatie 36V po dobu 5 minut, ak si to
sprane pamatam. Klasicka 78L05 ma maximalne napatie 35V, tak som mozno
uvazoval, ze by som tam radsej spravil predstabilizator s tranzistorom a
potom 78L05, ale myslim, ze by to bol luxus. Preto som chcel poznat
prakticne skusenosti niekho co nieco podobne skusal. Podla toho co som
zmienil na zaciatku, by ten transil bol teda cca. 40V, keby sa uvazila
dioda, popripade 2 v serii, uz by bolo tych 36V ustatelnych. Ake hodnoty a
konstrukcne prevedenie tych cievok a kondikov ste cca. pouzili?

Za rady dakujem. S pozdravom Ondrej Pribula