Jak se vyrabel trabant

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Březen 9 08:53:26 CET 2005

No zrovna treba Mercedes se opravuje dost pohodove. Priklad - vymena
oleje u 124. Pod sroubem na karteru je nalitek na usmerneni toku oleje
takze vsechno tece rovnou do plechovky, ani kapka vedle. Filtr je
pristupny shora, dva srouby a o-krouzek. Bez nadsazky se da olej
vymenit ve smokingu, ani prstickem se oleje nedotknu. Protipriklad
(Renault Espace): Vypousteci sroub trci svisle dolu, takze ihned po
vysroubovani mam ruku az po zapesti od oleje. Olej tece po karteru na
vsechny strany a nahodne prsi dolu. Filtr je takovy ten kompaktni,
umisteny z boku, abych na nej dosah musim zalezt do motoru hlavou
napred a po vysroubovani tece dalsi olej na zem. Neda se to ale primo
povazovat za chybu - proste jsem jen nemel speciali naradi na vymenu
oleje.

Ales Prochaska