Re: Jak jednoduše ponížit napětí

Taksun taksun@seznam.cz
Pátek Březen 4 15:20:07 CET 2005

Takové napětí pro tu zářivku je docela dost velké, je možné že vám pak
zářivka příliš zatěžuje měnič dejte do série se zářivkou nějaký kondenzátor
na patřičné napětí.

----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 04, 2005 1:22 PM
Subject: Re: Jak jednoduše ponížit napětí

Obecně platí, že jakákoliv lineární metoda snižování napětí (např. odporem
nebo lineárním stabilizátorem 78xx, LM317 apod.) má malou účinnost a velké
tepelné ztráty. Pokud chcete zmenšit napětí bez použití velkého kusu
hliníku, tak použijte spínaný měnič (např. MC33063).

Jestli jsem to dobře pochopil, tak v tom scanneru odešel měnič pro napájení
zářivky - takže by mělo pomoct vyměnit spálené tranzistory (nebo obecně
součástky) za ekvivalenty. Pokud je zářivka v pořádku.

Mimochodem "600-1000V" mi připadá jako docela slušný rozptyl - to jako dává
nahodile nebo to nevítě přesně?

P.K.