Wolframovy vrtak

peterm servis@centron.sk
Středa Březen 2 11:32:28 CET 2005

Potreboval by som poradit.Pri kusovej vyrobe plosakov pouzivam na vrtanie
dier bezny 0,8 a 1 mm vrtak.Vrtaky nevydrzia dlho a po par desiatkach dier
su tupe.To je myslim skusenost,ktoru ma kazdy,kto to robil.Pred par rokmi
som kupil niekolko wolframovych vrtakov (asi 3mm stopka,ktora sa zuzuje na
potrebny maly priemer 0,8-1mm).Hned pri prvom pouziti asi pri tretej diere
mi vrtak vyskocil z naznacenej diery a tenky koniec odletel do nenavratna.
Odvtedy som sa neodvazil dalsie kusy pouzit.Je mi jasne,ze pricina je v
krehkom a neohybnom materiali vrtaka.Moze mi niekto poradit ako sa taketo
vrtaky pouzivaju a ako zabranit ich lamaniu ?