Jak selhavaji polovodice?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Březen 1 08:47:06 CET 2005

Thomas Shaddack wrote:
> Je k problematice nekde neco na Netu? Pokud mozno ve forme FAQ?
>
> Podle ceho se tranzistor rozhodne jestli se prerusi nebo prorazi?
>
> Co se stane ve strukture polovodicoveho prechodu kdyz se setka s napetovou
> nebo proudovou spickou, resp. kdyz se potka s ESD?
>
> Kde se da k problematice neco najit?

Ak sa ma jednat u riadeny "prieraz" (napr. transil, Zenera, diak), tak
bezne ucebnice polovodicovych prvkov a datasheety.
Na ESD sa robia ochranne prvky, ktore znova znasaju nejake specifikovane
zaobchadzanie (a la human body model).
Ak sa ma jednat vyslovenie o zlyhanie, to samozrejme nikto nespecifikuje
a ani sa nim nepochvali; skuma sa len za ucelom odstranenia. Mechanizmov
je viac a su silne zavisle od konkretnej technologie a jej parametrov,
t.j. typ od typu moze byt iny.

wek