Senzor plynu?

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Středa Červen 29 08:01:07 CEST 2005

Mame doma taky plynovy sporak (neni uplne novy) a ten bezpecnostni ventil je akorat u trouby, proste otocite, zmacknete, zapalite troubu a chvili drzite ten cudlik. Jinak to hned zhasne - asi si to hlida nejaky podtlak a kdyz zhasne plamen, tak se automaticky zavre ten ventil. U trouby je to celkem logicky, pac je to uzavrenej prostor, kde by unikajici plyn vytvoril vybusnou smes... u plotynek to neni az tak kriticky, pac plyn by se rozptylil po mistnosti a tak je riziko vybuchu o neco mensi. Navic poznate na prvni pohled, ze neco nehori (na rozdil od trouby).
Predpokladam, ze nove sporaky zas budou o neco dal ve vyvoji. Jinak co do uniku plynu, ten nemusi byt zpusobeny jen zhasenim nektereho horaku, zrovna predevcirem byl u nas revizak a "cuchackou" ohledal elektromer, pripojeni sporaku i vsecky plotynky. Vsechno nam zaplatpambu tesni.

Jinak na peceni je lepsi elektricka trouba, na ty plynovy se to dost pripaluje, takze kdyz uz tak bych koupil kombinovany. Na vareni je IMHO lepsi zas ten plyn (hreje to hned a je to snad i levnejsi nez elektrika, nema to setrvacnost, takze plotna pak neni dobu horka jako u elektriky...). Jo a ohrat hrnicek mlika tam trva snad stejne dlouho jako v mikrovlnce... no mozna o chlup dyl.

P.K.